Brukar folk säga att det är driv i dig? Att du tar in och anpassar dig lätt? En sådan fena till säljare söker vi nu till vår kommersiella avdelning. Som Mestroambassadör har du förmågan att både lagspela men också arbeta självständigt och driva egna projekt. Låter det som du? Då kan du vara vår nästa Account Manager!
I rollen som Account Manager på Mestro utvecklar du egna affärsrelationer, men har också ansvar över ett gäng befintliga kunder som du tar på en personlig och utvecklande resa inom Proptechvärlden. Du ser då till att kunden får en smidig färd ihop med oss, från start och löpande framåt genom våra tjänsters utveckling.
Tillsammans med dina kollegor i vårt kommersiella team blir dina arbetsdagar varierande. Du bedriver befintliga kundprojekt, har tvärfunktionella möten med Finance, Product och Tech och arbetar naturligtvis nära vår marknadsansvariga för att innovera och följa upp på nya möjligheter.
Vi vet också att nöjda kunder gärna vill ha ännu mer av Mestro. Just därför innebär ett ansvar för befintliga och nya konton att hålla kunden uppdaterad om Mestros växande tjänsteutbud och möjligheter. Vi vill såklart att våra funktioner och verktyg ska kunna komma till så stor nytta som möjligt – i fler delar av kundens organisation!
För att få bästa förståelse för kund kommer du att inleda din Mestroresa med att jobba tätt med vår Customer Experience-avdelning. Detta har samtliga i Commercial-teamet gjort och vi har sett att det är en succéfaktor!
Vem tror vi att du är?
Du kommer dagligen att prata med en hel bunt av människor - både i teamet, bland kunder och i våra nätverk. Just därför bör du vara en fena på det sociala, så att du kan skapa dig en förståelse för kundens behov, beteenden, drivkrafter, förväntningar och problem.
Troligtvis är du också en optimerare av rang, som gillar att arbeta datadrivet och ansvara för att samla in, kartlägga och presentera definierade metrics. Eftersom du kommer att arbeta med flera kunder måste du också kunna prioritera och hantera en mångfacetterad jobbvardag. Har du erfarenhet av att arbeta inom fastighets- eller energibranschen är det absolut ett plus i den här rollen.
Idag finns Mestro primärt i Norden, men våra expansiva planer stannar inte där. Givetvis behöver du därför kunna både snacka och skriva helt obehindrat på både svenska och engelska.
Och vilka är vi?
Frågar du efter det korta svaret så är vi en växande, digital scale-up med ljusa utsikter som med vår molnbaserade tjänst för energiuppföljning hjälper fastighetsägare att spara tid, pengar, energi OCH huvudvärk.
Det lite längre svaret är helt enkelt att Mestro är Bästro! Vi kanske är partiska men vi kan backa upp vårt kaxiga påstående med god gemenskap, bra ledning och en produkt som är kul att jobba med. Mestro har hållbarhet i själva kärnan av vad vi gör och vår nervkittlande tillväxtresa har bara börjat. Så du behöver verkligen inte vara vegetarian (även om många av oss är det), men tycker du att vegetariskt = kaninmat så har du nog kommit fel.
Idag är vi 40 personer inom bl.a. Customer Experience, Tech, Product, Marketing & Finance. Och fler ska vi bli!
Några snabba om varför det är supernice att arbeta på Mestro
- Vi sitter i stora, härliga lokaler centralt på Kungsgatan i Stockholm
- Vi har en positiv inställning till flexibelt arbete (även när det inte pågår en pandemi)
- Vi kommer att lära dig att sabrera champagneflaskor (även alkoholfria diton
- Du får ta del av många hållbarhetsinitiativ, likt klimatsemestern, som ger dig möjlighet att leva ett ännu grönare liv
- Plus: vi har ett generöst friskvårdsbidrag på 5000 kr!
Vill du spana in vår företagskultur ännu mer?
Då hittar du oss på Instagram här!
Hur visar du att du vill bli en av oss? Vi är sugna på att komma igång asap! Så skicka din ansökan redan idag med CV och varför just du är vår nästa stjärna nedan – det blir kul!